سئو

ادوردز و سرویس‌های مختلفش

یکی از سرویس های تبلیغاتی گوگل، گوگل ادوردز است که امکان تبلیغات سایت را برای شما فراهم می کند. در این سرویس، شما از گوگل تبلیغات خریداری می کنید و در نتیجه گوگل هم بنر تبلیغاتی شما را در صفحه خود لحاظ میکند. حال گوگل سرویس دیگری به نام گوگل ادسنس راه اندازی نموده است که نه تنها می توانید در آن تبلیغ سایت خود را بگذارید بلکه می توانید از طریق آن کسب درآمد کنید و به عنوان یک تبلیغ گیرنده در آن مشغول به فعالیت شوید. البته انجام این عمل برای ما ایرانی ها کمی سخت است زیرا گوگل ادسنس هنوز به زبان فارسی تسلط ندارد ولی برخی افراد امکان استفاده از این سیستم برای کسب درآمد را دارند.

گوگل ادسنس فقط یک سرویس تبلیغاتی ساده نیست بلکه افراد می توانند در آن مشغول به کار شده و به عنوان گیرنده تبلیغ، برای خود کسب درآمد کنند. در ابتدا لازم است بدانید که روش های کسب درآمد با گوگل ادسنس به دو دسته تقسیم می شود:
۱- روش پرداخت به ازای بازدید کننده (CPM)
در این روش، تمام توجه بر روی بازدیدکنندگان سایت است و تبلیغات براساس تعداد ان ها صورت می گیرد.
۲- روش میانگین تعداد کلیک (CTR)
در این روش، تعداد کلیک، مبنای تبلیغ قرار می گیرد برای مثال برای یک کلمه کلیدی خاص، فرد تبلیغ دهنده درخواست تبلیغ کلیکی می دهد و گوگل ادسنس هزینه هر کلیک را به او اعلام می کند.

 

ادوردز در فرمت‌های مختلف  تبلیغات در گوگل را انجام می‌دهد، یکی از فرمت های محبوب، ویدئوها هستند که برای شرکت ها و کسب و کارهایی که به دنبال معرفی محصول، خدمات و یا مجموعه ی خود هستند و نیز آن دسته از شرکت هایی که به دنبال برند سازی در ذهن مخاطبان خود هستند بهترین انتخاب مطمئنن تبلیغات ویدئویی خواهد بود.

در این مقاله با تبلیغات ویدئویی در گوگل بیشتر آشنا شوید:

YouTube غول بزرگ دنیای دیجیتال ، دومین موتور جستجو در فضای وسیعی به نام اینترنت پس از گوگل است:

تبلیغات ویدئویی در ابتدا ، انتها و یا حتی در طول پخش ویدئو های YouTube و تبلیغات بنری و یا در سایت های پارتنر گوگل به نمایش در میاید .

در این کمپین برای تبلیغات ویدویی برای اینکه جذب صحیح و هدفمند مخاطبان می توان از برخی از محدودیت ها اعم از سن ، جنسیت و علایق و حتی درآمد خانوار استفاده نمود، هرچند محدودیت های ذکر شده در سطح پایه مطرح شده اند ولیکن بازهم سودمند خواهند بود .

از گزینه های دیگر تبلیغات می توان به محدود کردن نمایش تبلیغ بر ویدئو هایی با محتوای مرتبط ،هدف گذاری یک یا چند ویدئو و یا سایت مورد نظر و یا ویدئو های با عناوین مرتبط نام برد.

تعیین محدودیت ها و هدف گذاری های مشخص بزرگترین مزیت تبلیغات ویدئویی محسوب می شوند و با توجه به محدودیت های ذکر شده دیگر جذب کاربران هدف تبلیغ، کار سختی نخواهد بود .

‫وقتی که میخواهید از گوگل ادوردز استفاده کنید یکی از موضوعات و نکات قابل توجه این است که به یاد داشته باشید که Quality‫Score‬ اهمیت زیادی برای تبلیغات ما دارد.‬

امتیاز کیفیت، شما را قادر به گرفتن امتیاز برای‬ تلاشهایتان در ساخت گروه های تبلیغاتی‬، تبلیغات و صفحه فرود میسازد.‬ وقتی که امتیاز با کیفیتی دارید‬ نمایش بیشتری یافته و نمایش فراوانی‬ برای هزینه کم خواهید داشت‬ و با امتیاز گیری از آنجایی که آن زمان بیشتری برای‬ ساخت کمپین وجود دارد، برای شروع تا پایان‬ یک استراتژی کلیدواژه گزاری بسازید.‬ هرچه کلیدواژه های کم قیمت تری‬ داشته باشید نمایش بیشتری خواهید داشت‬.‬‬‬‬‬‬

 

مطلب قبلی مطلب بعدی

شاید از مطالب زیر خوشتان بیاید

بدون نظر

درج یک نظر