بازاریابی

الزامات شروع یک کسب و کار

برای رسیدن به ایده کسب و کار با سرمایه کم ، مرحله اول این است که بدانیم شروع “رسمی” یک کسب و کار چه الزاماتی دارد، و کدامیک از آن الزامات به پول احتیاج دارند.

طرح توجیهی: مشخصا شما برای شروع یک کسب و کار نیازمند تهیه طرح کسب و کار و مدل مالی هستید، اماخودتان هم می‌توانید اینکار را بدون نیاز به صرف هزینه انجام دهید.

مجوز کسب و کار: اگر به دنبال شراکت هستید، و می‌خواهید یک شرکت تاسیس کنید، لازم است دنبال کاغذ بازی‌های اداری باشید، اما این مرحله بسته به نوع مجوز، هزینه زیادی ندارد. در این خصوص، معمولا اداره‌های مربوطه، منابعی دارند که الزامات پروسه اخذ مجوز، و هزینه‌های مربوطه در آن درج شده است.

نام دامنه: از همان ابتدای کار،  چه خدمات تخصصی ارائه دهید و چه قصد فروش محصولاتی را داشته باشید،لازم است روی برند آنلاین خود سرمایه گذاری کنید، معمولا خرید یک نام دامنه جذاب و گیرا، برای شروع کافیست (البته اگر هنوز کسی آن را خریداری نکرده باشد!)، هزینه این بخش از کار هم فعلا حدود ۵۰ هزار تومان است، و مبلغ زیادی هم نیست.

وبسایت: این روزها ساخت وبسایت هزینه‌ای ندارد، بسیاری از افراد این کار را رایگان انجام می‌دهند. بنابراین به نظر می‌رسد ساخت اولین وبسایت بیشتر نیازمند صرف وقت است، نه پول! برای این کار هم پلت فرم وردپرس را پیشنهاد می‌کنم، زیرا در رنج وسیعی از همین پلت فرم استفاده می‌شود.

بازاریابی: در حالیکه بازاریابی به پر هزینه بودن معروف است، در واقعیت تعداد بسیار زیادی تاکتیک‌ موثر وجود دارد که تنها سرمایه مورد نیاز آن وقت شماست! بازاریابی شبکه اجتماعی (Social Media Marketing)، سئو (SEO) و بازاریابی محتوا (Content Marketing) همه جزو همین تاکتیک‌ها هستند -و اگر واقعیت را هم بخواهید، همین سه تاکتیک در واقع تمام آن ابزاری است که در بازاریابی به آن احتیاج دارید. برای خواندن مطالب بیشتر روی این لینک کلیک کنید راهنمای قطعی بازاریابی کسب و کار آنلاین شما.

ابزارها: خرید ابزار، اجاره دفتر کار، و سایر وسایل رفاهی، فقط هزینه ایجاد می‌کنند و برای خیلی از کسب و کارها ضروری نیستند. البته برخی کسب و کارها به همین اقلام هم نیازی ندارند. این مطلب را در فاصله کوتاهی بیشتر توضیح می‌دهم.

محصولات: نهایتا هر کسب و کاری باید چیزی برای عرضه و فروش داشته باشد،به این معنا که نیاز به سرمایه اولیهدارد. با این حال باز هم مشاغل خدماتی هستند که، به عنوان سرمایه اولیه، بیشتر به زمان احتیاج دارند تا به پول.

اصل ماجرا اینجاست که بدانیم چه نوع کسب و کارهایی بدون تحمیل فشار مالی – یعنی اسده کسب و کارها با سرمایه کم که البته در هر یک از دسته های بالا جای بگیرد – می‌توان شروع کرد؟

اولین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، تولیدات شخصی مثل آثار هنری، و صنایع دستی هستند. اگر نقاش قابلی هستید، بازارهای زیادی برای فروش آثار شما روی اشیا تزئینی وجود دارد، از بازارهای حراجی گرفته تا فروش تکیوسایل تزئینی لاکچری با قیمت‌های بالا. هزینه اولیه اینکار هم چیزی بیشتر از پول مواد اولیه کار خودتان و صرف وقت نیست. اگر وسایل تزئینی و زیور آلات تولید می‌کنید، پلت فرم‌هایی مانند دیجی کالا، بامیلو، و زنبیل می‌تواند شروع خوبی باشد، و سود خوبی برای تولید کننده ایجاد کند.

دومین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، خدمات است. خدمات، محصولی نامشهود است، بنابراین نیاز به هیچ سرمایه اولیه‌ای ندارد، . اگر کار شما در منازل مردم و همسایگان است، برای کسب وکارتان به دفتر مرکزی هم نیازی ندارید. به عنوان مثال می‌توانید مراقبت از کوکان را آغاز کنید، یا خدمات مربوط به حیوانات خانگی، یا محوطه سازی.

سومین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، خدمات تعمیراتی و مهارتی است. اگر مهارت خاصی دارید، می‌توانید از نیروی کار مهار هم در این زمینه برای بیشتر شدن درآمد کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شغل شما پرستاری و کارگری در منازل است، می‌توانید به صاحبانی که از کار تعمیرات چیز زیادی سر در نمی‌آورند، خدمات تعمیراتی ارائه دهید. درست مانند خدمات در-منزل این دسته از مشاغل نیاز به هیچ سرمایه گذاری اولیه‌ای برای شروع -به جز مواردی که مربوط به تهیه ابزار اولیه برای کار شماست، و رنج قیمت آنها متفاوت است- ندارند.

مطلب قبلی مطلب بعدی

شاید از مطالب زیر خوشتان بیاید

بدون نظر

درج یک نظر