بازاریابی

 برخی عبارات رایج در Google AdWords

سیستم تبلیغاتی گوگل به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند و تبلیغات قابل کیلک‌شان در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. به عبارت دیگر، گوگل ادوردز یک ابزار آنلاین تبلیغاتی است که به کسب و کارهای اینترنتی این امکان را می‌دهد که در نتایج جستجوی گوگل تبلیغ کنند و بالاتر از رقبای شان دیده شوند.

ادوردز به کسب و کارها این امکان را می دهد که در ابتدا برای کمپین تبلیغاتی خود، بودجه ای مشخص تعیین کنند و زمانی از بودجه شان کم خواهد شد که کاربران اینترنت بر روی لینک آن ها در نتایج جستجو کلیک کنند. سرویس تبلیغات گوگل بر کلمات کلیدی هر کسب و کار تمرکز دارد. کسب و کارهای مختلف می توانند با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با بیزینس خود، تبلیغی را ایجاد کنند تا کاربران، هنگام جستجوی آن کلمات کلیدی، تبلیغ آن ها را مشاهده نمایند.

Keyword  یا کلمۀ کلیدی : کلمه یا عبارتی است که کاربران، آن را در گوگل جستجو می کنند و سپس تبلیغ شما را مشاهده می کنند. تبلیغ شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نشان داده می شود. گوگل تعداد کلیک هایی روی تبلیغات شما را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از بودجه شما کم می کند.

Impression : گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را می شمارد. این اعداد نشان می دهند که تبلیغ شما چند بار در جستجوهای گوگل برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

CTR  یا نرخ کلیک : اگر تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression  ها تقسیم کنید، عدد به دست آمده، نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate ) یا CTRشماست. این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحۀ وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا اثرگذاری هر یک از تبلیغ هایتان را نشان می دهد.

تبلیغات گوگل صعودپذیر است. گوگل ادوردز به میزات بالایی صعودپذیر است. به همین خاطر برخی از کسب وکار ها سالانه میلیون ها دلارصرف تبلیغات ادوردز می کنند.

تبلیغات گوگل قابل اندازه گیری است. در مقایسه با روش های سنتی بازاریابی همچون تلوزیون و روزنامه، بازاریابی آنلاین به صورت گسترده ای سنجش پذیر است و تبلیغات گوگل نیز یکی از سنجش پذیرترین کانال های آنلاین است. در سئو اندازه گیری دقیق خیلی سخت است. چون دقیقا نمی توان فهمید که چه اقداماتی نسبت به افزایش و کاهش رنکینگ رخ داده است. در شبکه های اجتماعی نیز اندازه گیری مشکل است. تبلیغات گوگل، اطلاعات خیلی شفاف پی پی سی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد و فرصت سنجش میزان عملکرد هر چیزی را می دهد.

تبلیغات گوگل انعطاف پذیر است. تبلیغات گوگل گزینه های زیادی را پیش روی کسب و کارها می گذارد، می توان بر اساس این گزینه ها کمپین تبلیغاتی را ساخت. هدف قرار دادن دقیق مخاطبان با گوگل ادوردز امکان پذیر است.

تبلیغات گوگل زودتر از سئو نتیجه می دهد.سایت ها و کسب وکار های نوپا چند ماه طول می کشد تا نتایج سئو خود را ببینند. این پدیده با نام جعبه شنی گوگل شناخته می شود و مردم فکر می کنند که گوگل به صورت عمدی سایت های جدید را در نتایج های جستجو کنار می گذارد. در اصل، وجود رقابت شدید است که باعث می شود زمان ببرد تا وب سایت ها خود را ثابت کنند و اعتبار و لینک بدست آورند.

تبلیغات گوگل راحت تر از سئو است.سئوی وب سایت به سعی و کوشش زیادی نیاز دارد: ابتدا باید وب سایت به طور منظم بروزرسانی شود. دوم اینکه برای سئو حداقل یک تیم متشکل از ۳ تا ۵ نفر نیاز است که محتوای سئو سایت را تولید کنند و سایت نتایج مثبتی از سئو و بهینه سازی داشته باشد. در مقایسه با آن تبلیغات گوگل این سختی ها را ندارد و در کوتاه ترین زمان نتیجه بهتری را به ارمغان می آورد.

مطلب قبلی

شاید از مطالب زیر خوشتان بیاید

بدون نظر

درج یک نظر