بازاریابی

تبلیغات برند به اعتبار افرادی خاص

وقتی به عنوان یک برند فعالیت می‌کنید،‌ بر اساس چند فاکتور کلیدی به ستاره مورد نظر خود خواهید رسید که این پارامترها شامل مواردی مثل جنسیت، حوزه فعالیت، رده سنی، میزان تاثیرگذاری، بودجه بندی و غیره خواهد بود. با این مکانیزم بهینه ‌ترین کمپین‌ها به شما پیشنهاد می‌شود و نگرانی‌های رایج برای برگزاری یک کمپین با ستاره ها را نخواهید داشت.

 

با توجه به روند رشد فعالیت‌های دیجیتال، در این‌ سال‌ها برای خیلی از کاربران و فعالان حوزه برندینگ -تبلیغات، مبحث اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ به طور کامل و دقیقی تشریح نشده است. علی‌الخصوص آنکه پس از گردهمایی و رونمایی از تگ‌استار، بسیاری از مخاطبان در مورد نحوه کار و شیوه فعالیت تگ‌استار سوالاتی در ذهن داشتند. امیدواریم این توضیحات بتواند تصویر شفاف‌تری از فعالیت‌های ما به جا بگذارد.

 در معنای لغوی، اینفلوئنسر را تاثیرگذار میگوییم. اینفلوئنسرها تاثیرگذاران فضای مجازی (سوشیال مدیاها) هستند، افرادی که با شاخصه‌هایی مثل میزان تاثیرگذاری، میزان بازدید کننده و میزان محبوبیت تعریف میشوند، اصطلاحا میزان Impression, Reach در رتبه‌بندی تاثیرگذاران موثر است. در گذشته نیز اینفلوئنسرها به چهره‌های مشهور هنری و ورزشی و … گفته می‌شود و امروزه این بازار با فضای دیجیتال دچار تحولاتی شده است.

آمار رسمی موسسات معتبر پژوهشی دنیا نشان میدهد در پایان سال ۲۰۱۸، تبلیغات آنلاین جایگزین تبلیغات آفلاین میشوند، همانطور که امروز هم شاهد سرمایه‌گذاری کسب و کارهای بزرگ دنیا در فضای آنلاین هستیم و متوجه میشویم کمپانی‌های بزرگ مدتهاست رو به دیجیتال‌مارکتینگ آورده و بودجه قابل توجهی در این بخش خرج می‌کنند. این عوامل باعث میشود برندها به دنبال افراد تاثیرگذار در فضای مجازی باشند چرا که یکی از رسانه ها و ابزارهای مهم برای تبلیغات آن است. بطور خلاصه‌ می‌توان گفت در گذشته تلویزیون و بیلبوردها حامل پیام کسب‌و‌کارها بودند و امروز سوشیال‌مدیاها و اینفلوئنسرها.

افراد بیشتری بنا به محبوبیت وارد این حوزه شدند و از مدل‌ها تا هنرمندان مشهور نیز فعالیت‌های مختلفی را در این صنعت انجام دادند.

با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی فضای اینفلوئنسر مارکتینگ یا به عبارتی تبلیغ با افراد تاثیرگذار دچار تغییراتی شد و افراد غیر سلبرتی نیز با کمک شبکه‌های اجتماعی و انجام یک مهارت به صورت کاربردی محبوب و تاثیرگذار شدند که نام آنها اینفلوئنسر نامیده شد و بدین شکل اینفلوئنسرهایی در حوزه‌های مختلف شکل گرفتند که به آنها اینفلوئنسر مدل، اینفلوئنسر غذا، اینفلوئنسر سرگرمی، اینفلوئنسر سفر و اینفلوئنسر تکنولوژی گفته می‌شود و در حوزه‌های دیگر نیز به صورت گسترده اینفلوئنسرها فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

در بازار ایران نیز مدت زمانی کوتاهی است که بازار اینفلوئنسر مارکتینگ همانند سایر دنیا داغ شده است و برندها به صورت مستقیم تبلیغاتی را اینفلوئنسرها و گاها سلبرتی‌های سینمایی-ورزشی انجام می‌دهند اما با مشکلات مختلفی از جمله مشخص نبودن محدوده قیمت، متناسب نبودن محتوا، ارتباط با واسطه و غیره مواجه هستند.
به همین منظور تگ استار با رامبد جوان و تیم با تجربه‌ش پا به این عرصه گذاشته است تا این موانع را در فاز اول برطرف کند و علاوه بر بهبود فضای اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران، به تولید محتواهای مختلف -اما با کیفیت- از جانب اینفلوئنسرها، کشف استعداد و تاثیرگذاری برای برندها برای بهبود بازاریابی آنها در فضای مجازی کمک کند.

مطلب قبلی

شاید از مطالب زیر خوشتان بیاید

بدون نظر

درج یک نظر