سه نکته حیاتی در مورد نوشتن ایمیل تبلیغاتی

سه نکته حیاتی در مورد نوشتن ایمیل تبلیغاتی

اگر شما هم دارنده یک سایت یا وبلاگ باشید گاها نام سرویس Feed burner که توسط شرکت گوگل راه اندازی شده است را شنیده اید.فید برنر یک سرویس عضویت در خبرنامه هست که افراد با وارد کردن و ثبت ایمیل خود به طور اختصاصی برای هر وب سایت ، سرویس فید برنر بصورت روزانه یا هفتگی آخرین مطالب آن وب سایت را برای فرد ایمیل میکند و به نوعی به آن اطلاع رسانی میدهد.

ایمیل تبلیغاتی

اگر شما هم دارنده یک سایت یا وبلاگ باشید گاها نام سرویس Feed burner که توسط شرکت گوگل راه اندازی شده است را شنیده اید.فید برنر یک سرویس عضویت در خبرنامه هست که افراد با وارد کردن و ثبت ایمیل خود به طور اختصاصی برای هر وب سایت ، سرویس فید برنر بصورت روزانه یا هفتگی آخرین مطالب آن وب سایت را برای فرد ایمیل میکند و به نوعی به آن اطلاع رسانی میدهد.نکته ای که در اینجا قابل بحث است این می باشد که این سیستم به هیچ وجه قابلیت سفارسی سازی ندارد به نوعی که فرد بتواند برای خود قالبی مجزا طراحی کند و تنها با توجه به این که از یک شرکت معتر ارائه می شود از آن استفاده می شود. برای اینکه مدیران سایت ها بتوانند خبرنامه هایی مناسب تر و شخصی سازی تر شده به کاربران خود ارسال کنند، ناچارند که قالب ایمیل های خود را، طراحی کنند اما عموما در نظر گرفتن برخی نکته ها در نوشتن ایمیل تبلیغاتی می تواند نتیجه بازاریابی را عکس کند.

سه نکته در زمینه ی بازاریابی ایمیل قابل تامل می باشد :

با توجه به فیلترینگی که محتوای ارسالی در ایمیل های کاربران وجود ندارد و اکثر دارندگان وب سایت و برنامه نویس ها به دلیل عدم رعایت آن ها باعث می شوند که محتوای ایمیل آن ها به شکل spam بارگزاری شود و در صندوق پیام اصلی قابل مشاهده نباشد.به همین دلیل سعی کنید در متون ایمیل خود یک صفحه نمونه نیز با همان محتوا در وب سایت نیز داشته باشید.به همین دلیل در بسیاری از ایمیل ها لینکی به عنوان “نمیتوایند این ایمیل را بدرستی مشاهده کنید ! کلیک کنید” مشاهده می شود.نمونه ای از این امکان در زیر آمده است:

از آن جا امکان گسترش و Validation در محتوای ایمیل وجود ندارد پس این یک کار اشتباه است که صاحبان سایت یک فرم در متن ایمیل ارسال می کنند و از کاربر تقاضا می کنند در که در فضای ایمیل آن فرم را پر کنند.چون بسیار ی از سرویس دهندگان محتوای ارسالی را به صورت کد بندی انجام می دهند که در نتیجه بدرد ما نمی خورد.

در طراحی قالب ایمیل ما نمی توانیم بوسیله ی توابع آن را در برابر موبایل ها و تبلت ها عملگرا کنیم به همین دلیل باید یک کد نوشته شود که در تمامی دستگاه ها بدرستی نمایش دهد و راه این امر این است که قالب ایمیل را به صورت واکنش گرا و ریسپانسیو طراحی کنیم تا این قابلیت برای تمامی دستگاه ها به صورت یکسان باشد.همان طور که میدانید دو نوع فرمت ایمیل وجود دارد Text-plain و Html در مورد اول که متن خالیست و نیازی به تنظیمات پیشرفته ای نست اما منظور ما مدل دوم یعنی Html می باشد. طراحی سایت ریسپانسیو امروزه به خواسته ای حیاتی تبدیل شده به طوری که گوگل هم به سایت های واکنشگرا، امتیاز مثبت از نظر سئو می دهد.

به هر حال بازاریابی ایمیلی دارای تکنیک هایی است که یک مدیر بازاریابی اینترنتی باید بر آن ها اشراف داشته باشد تا خطاها را به حداقل میزان ممکن برساند.