عناصر مهم در طراحی استراتژی پیام نوتیفی در اپلیکیشن های فروشگاهی موبایلی

عناصر مهم در طراحی استراتژی پیام نوتیفی در اپلیکیشن های فروشگاهی موبایلی

برای اینکه بتوانیم از طریق دنیای جدید و مجازی، کسب و کار الکترونیکی خود را توسعه دهیم، می بایست تمام مسیرهای پیشرفت در این وادی را بشناسیم و طبق اصول آن ها، عمل کنیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

گوشی موبایل

برای اینکه بتوانیم از طریق دنیای جدید و مجازی، کسب و کار الکترونیکی خود را توسعه دهیم، می بایست تمام مسیرهای پیشرفت در این وادی را بشناسیم و طبق اصول آن ها، عمل کنیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم. بازاریابی اینترنتی شامل شاخه های وسیعی می شود که بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ یا بازاریابی سیار یا به طور کامل تر بازاریابی سیار موبایلی یکی از جدیدترین شاخه های آن است که به حسب اتفاق بیشترین پتانسیل نیز در موفقیت بازاریابی دارد. بازاریابی سیار نیز خود دارای شاخه های متنوعی است که استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی موبایلی، یکی از مهم ترین و برجسته ترین قطب های آن است.

با طراحی یک اپلیکیشن فروشگاهی موبایلی، فروشنده می تواند بیش از همیشه، با تلاش اصولی به هدف خود دست پیدا کند. وفادار نمودن مشتری ها، یکی از چیزهایی است که از طریق اپلیکیشن اختصاصی موبایلی فروشگاه به راحتی قابل دست یابی است. پیش از این در مورد دو گزینه از روش های وفادار سازی مشتریان صحبت کردیم . این دو گزینه شامل، استفاده از کوپن های تخفیفی و استفاده از پیام نوتیفی است.

انواع استراتژی های کوپن تخفیف برای فروش بیشتر با اپلیکیشن سفارشی موبایل یکی از مهم ترین آموزش ها برای بازاریابانی است که می خواهند از طریق ایجاد کوپن تخفیفی، مشتریان را با خود همراه کنند.

البته برای دانستن اهمیت نوتیفی ها در کسب و کار ها و تجارت، می توان به نمودار زیر مراجعه کرد. در این نمودار، از نظر اهمیت عملکرد نوتیفی ها می توان کسب و کار ها را در رده ی دوم در نظر گرفت:

می دانیم که استفاده از نوتیفی می تواند مخاطب  را متوجه کسب و کار ما کند اما اینکه چگونه از نوتیفی استفاده کنیم که بیشترین سود را کسب کنیم، نیاز مند به طراحی استراتژی است. جرا که با استراتژی می توانیم با پیروی از اصول و درمسیر درست از این امکان استفاده کنیم. توجه کنید که استفاده ی غیر اصولی از نوتیفی، می تواند مشتری را برای همیشه از شما دور کند.

در این مقاله به گام های طراحی استراتژی نوتیفی برای اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی موبایلی می پردازیم .

گام اول: پیش از هر چیز هدف اپلیکیشن خود را مشخص کنید

شاید شما یک اپلیکیشن فروشگاهی داشته باشید که تنها از طریق آن محصولات خود را به نمایش گذاشته اید و می خواهید کاربرها، محصولات را خریداری کنند، یا اینکه کمی پیشرفته تر و حرفه ای تر عمل می کنید و در اپلیکیشن خود، وبلاگی دارید و می خواهید مخاطبین را از طریق محتوای آن به سمت فروشگاه خود سوق دهید. به هر حال باید بدانید هدفتان از استفاده از اپلیکیشن چیست. اهداف خود را در مورد ابزار جدید خود بنویسید و در ادامه ی استراتژی از آن ها استفاده کنید.

گام دوم: متقاعد کردن کاربران برای استقاده از نوتیفی

رساندن توتیفی ها به کاربران برای شما بسیار مهم است، بنابراین باید کاربرانتان را متقاعد کنید که نوتیفی نرم افزار شما را روشن نگه دارند. بنابراین باید در این مرحله بسیار خلاقانه عمل کنید.

برای مثال می توانید از مزایای فعالیت خود، برای آنان بگویید، و به آن ها بفهمانید که روشن ماندن نوتیفی می تواند چه مزایایی برای خود آنان داشته باشد. در واقع در این مرحله شما باید با دقت بسیار، به طراحی استراتژی برای تدوین نوتیفی ها بپردازید. به عبارت دیگر باید به این فکر کنید که چگونه یک نوتیفی می تواند برای کاربران ارزشمند باشد تا از آن استقبال کنند.

گام سوم: زمان بندی درست و دقیق

در این مرحله، باید با شناخت نسبی نسبت به کاربرانتان، تشخیص دهید که آن ها بیشتر در چه اوقاتی با گوشی خود درگیر هستند. در واقع بهترین نوتیفی ها زمانی ارسال می شوند که کاربر در حال کار کردن با گوشی خود است. برای مثال ارسال یک نوتیفی در ساعت ۲ شب، هرگز نمی تواند پاسخ سریعی در بر داشته باشد. علاوه بر پیام های معمولی که ارسال می کنید، فراموش نکنید که ارسال پیام های عمومی مثل تبریک سال نو و … را در راس کار خود قرار دهید.

گام چهارم: بهینه سازی نوتیفی ها

شاید شما برای اپلیکیشن خود، چندین مدل نوتیفی، در استراتژی خود داشته باشید. برای مثال، با یک نوتیفی در مورد موجودی های جدید محصولات، به کاربران اطلاع رسانی کنید، با نوتیفی دیگری به آن ها در مورد تخفیف ها خبر دهید، یا اینکه با نوتیفی دیگری، اهداف بازاریابی خود را دنبال کنید و با نوع دیگری از به روز رسانی وبلاگ فروشگاه خود صحبت کنید. در چنین مواقعی بهتر است در بخش تنظیمات، برای کاربران، امکان شخصی سازی بیشتر نوتیفی ها را فراهم کنید. برای مثال اگر کاربری علاقه ای به خواندن محتوای بلاگ ندارد، بتواند نوتیفی مربوط به بلاگ را خاموش کند اما سایر نوتیفی ها را روشن نگه دارد.

گام پنجم: جان بخشی به محتوای نوتیفی

محتوای نوتیفی شما باید بتواند به طور فعال برای شما بازاریابی کند. این فعال بودن به چند جنبه ی نوتیفی ربط دارد که یکی از آن ها رنگ و ظاهر متن و دیگری کلمات بکار برده شده در متن است. البته کلمات نیز در جان بخشی به پیام، نقش اساسی دارند که این به خلاقیت بازاریاب محتوای شما برمیگردد. در مورد رنگ بندی ها، باید قوانین استفاده از رنگ ها، در طراحی را بدانید و کاری کنید که کاربر به راحتی بتواند متوجه بخش مهم پیام شما شود.

بعد از اینکه توانستید یک استراتژی عالی بچینید، به طوری که بتوانید از طریق آن یک فعالیت شفاف و روشن داشته باشید، در درجه ی اول، شروع به طراحی محتوای نوتیفی کنید. در این باره می توانید از مطلبی با عنوان روش موثر تدوین نوتیفی ها در اپلیکیشن فروشگاهی موبایلی برای جذب مشتری استفاده کنید.